مبحثی که ممکن است همچنان برای برخی اینگونه تفسیر شود که اصلا “بازاریابی شبکه اجتماعی مگر تفاوتی با بازاریابی محتوایی دارد؟”. خب باید بگوییم که این دو خیلی متفاوت هستند. درست است که بازاریابی شبکه اجتماعی با محتوا در هم تنیده است و شرکت‌ها در شبکه‌های اجتماعی از محتوا برای ارتباط برقرار کردن با مخاطب بهره می‌گیرند اما چیزی که باید به آن معتقد باشیم این است که هر دوی این‌ها استراتژی‌های متفاوتی دارند، با اهداف و پروسه‌های مستقل. برای واضح‌تر شدن موضوع چند نکته اصلی را با هم مرور می‌کنیم:

آموزش کسب و کار اینترنتی

نقطه تمرکز بازاریابی محتوایی و بازاریابی شبکه اجتماعی

در بازاریابی شبکه اجتماعی نقطه تمرکز (منظور از نقطه تمرکز حوزه تمرکز فعالیت‌هاست) همان پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی است. وقتی برندها مشغول بازاریابی شبکه اجتماعی می‌شوند تمام فعالیت‌ها در همان شبکه‌ها (اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و …) انجام می‌شود. محتوایی که در این نوع بازاریابی تولید می‌شوند در همین پلتفرم‌ها نیز منتشر می‌شوند.

منبع : آموزش کسب و کار اینترنتی - کسب و کار |بازاریابی محتوایی و بازاریابی شبکه اجتماعی، تفاوت آنها چیست؟
برچسب ها : بازاریابی ,اجتماعی ,شبکه ,تمرکز ,محتوایی ,می‌شوند ,شبکه اجتماعی ,بازاریابی شبکه ,بازاریابی محتوایی ,نقطه تمرکز ,شبکه‌های اجتماعی